Automobili u Srbiji, bilo novi ili polovni, gotovo svakog meseca imaju novu, pa čak i skoro prepolovljenu cenu u odnosu na prethodne dve godine. Četvorotočkaši su sada u proseku jeftiniji od deset do 20 odsto u poređenju sa 2009. godinom, što praktično znači da nikad nisu bili povoljniji. Vlasnici auto-placeva i salona tvrde da je cena automobila pala usled svetske krize, jeftinije nabavke vozila u inostranstvu i manje kupovne moći građana. Kao i na svakom tržištu, uslove prodaje diktira potražnja. Mnogi potencijalni kupci spremni su da sačekaju i više od pola godine kako bi automobil dobili po volji i po željenoj ceni. Na auto-dilerima je da se prilagode takvoj situaciji. Uvoz automobila iz inostranstva isplati se jedino ukoliko se proda u prva tri meseca. Već posle tog perioda mora se taj automobil prodavati po nabavnoj ceni pošto nakon pola godine neminovno dovodi do minusa koliko cene vrtoglavo padaju. Na gotovo svim auto-placevima najtraženiji polovni četvorotočkaši su „citroen sakso“, „reno tvingo“, „pežo 106“, „golf“ ili „polo“ od 2001. do 2003. godišta čija se cena kreće između 2.000 i 5.000 evra.
Automobili u Srbiji, bilo novi ili polovni, gotovo svakog meseca imaju novu, pa čak i skoro prepolovljenu cenu u odnosu na prethodne dve godine.
Četvorotočkaši su sada u proseku jeftiniji od deset do 20 odsto u poređenju sa 2009. godinom, što praktično znači da nikad nisu bili povoljniji. Vlasnici auto-placeva i salona tvrde da je cena automobila pala usled svetske krize, jeftinije nabavke vozila u inostranstvu i manje kupovne moći građana.
Kao i na svakom tržištu, uslove prodaje diktira potražnja. Mnogi potencijalni kupci spremni su da sačekaju i više od pola godine kako bi automobil dobili po volji i po željenoj ceni. Na auto-dilerima je da se prilagode takvoj situaciji.
- Uvoz automobila iz inostranstva isplati nam se jedino ukoliko ga prodamo u prva tri meseca. Već posle tog perioda moramo taj automobil da prodamo po nabavnoj ceni pošto nakon pola godine neminovno ulazimo u minus koliko cene vrtoglavo padaju - objašnjava Vlado Ilić, vlasnik auto-placa „Car deal“.
Na gotovo svim auto-placevima najtraženiji polovni četvorotočkaši su „citroen sakso“, „reno tvingo“, „pežo 106“, „golf“ ili „polo“ od 2001. do 2003. godišta čija se cena kreće između 2.000 i 5.000 evra. S druge strane, automobili iz kategorije skupih vozila izgubili su čak i trećinu svoje vrednosti u evrima u odnosu na 2009. godinu.
- Na primer, „mercedes ML“, „BMW X5“ ili „folksvagen tuareg“ koji su tada koštali 30.000 evra sada koštaju 20.000 evra. Nekada smo na takvim automobilima zarađivali i po 3.000 evra, dok je danas zarada tri puta manja - kaže Ilić i ističe da danas auto-dileri mogu najviše da zarade 10 odsto od prodaje jednog automobila.
Koliko su zaista cene automobila pale, najbolje se mogu uveriti vlasnici automobila koji u auto-kuće dolaze sa željom da vozilo staro, primera radi, dve godine zamene po principu „staro za novo“. U auto-kući „Kompresor“ ističu da su za prethodne dve godine automobili jeftiniji u proseku za 2.000 do 3.000 evra, ali da je to posledica isključivo spoljnih faktora.
- Potražnja za našim automobilima u periodu od 2009. godine ostala je ista, a do osetnog pada nabavne cene vozila došlo je u Evropskoj uniji i Sjedinjenim Američkim Državama, što se odrazilo i na naše tržište. Na primer, imali smo odličnu prodaju dok se u Japanu nije dogodila tragedija pošto iz te zemlje nabavljamo elektronske komponente, kao što su, recimo, instrument table za naše automobile - ističe Ivica Vujičić, direktor prodaje u auto-kući „Kompresor“ koja je ovlašćeni prodavac automobila marke „reno“, “dačija” i „nisan“.
U ovoj kući naglašavaju da je uporedo sa padom cene vozila u prethodne dve godine rasla njihova prodaja.
- U odnosu na 2009. godinu kada smo prodali ukupno 700 vozila prošle godine imali smo skoro 300 kupaca više. Za prvih šest meseci ove godine prodali smo između 400 i 450 automobila - kaže Vujičić i dodaje da je auto kuća „Kompresor“ pre dva meseca počela da uvozi i „Nisanove“ automobile.